Listing 1 - 10 of 31 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Moocs, high technology & higher learning
Author:
ISBN: 9781421417790 Year: 2015 Publisher: Baltimore Johns Hopkins University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In MOOCs, High Technology, and Higher Learning, Robert A. Rhoads places the OpenCourseWare (OCW) movement into the larger context of a revolution in educational technology. In doing so, he seeks to bring greater balance to increasingly polarized discussions of massively open online courses (MOOCs) and show their ongoing relevance to reforming higher education and higher learning.Rhoads offers a provocative analysis of a particular moment in history when cultural, political, and economic forces came together with evolving teaching and learning technologies to bring about the MOOC. He argues persuasively that the OCW and MOOC movements have had a significant impact on the digitalization of knowledge and that they have helped expand the ways students and teachers interact and develop ideas collaboratively. He also critically analyzes the extensive media coverage of MOOCs while examining empirical studies of MOOC content delivery, the organizational system supporting the OCW/MOOC movement, and faculty labor concerns.Too often, technology advocates champion the MOOC movement as a solution to higher education’s challenges without recognizing the pedagogical, social, and economic costs. MOOCs, High Technology, and Higher Learning challenges many of the democratic claims made by MOOC advocates, pointing to vast inequities in the ways MOOCs are presented as an alternative to brick-and-mortar access for low-income populations. This book offers a clear-eyed perspective on the potential and peril of this new form of education.


Book
Leren met AR / VR
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789082226928 Year: 2017 Publisher: Groningen BoekTweePuntNul

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat als je eenvoudig kunt reizen naar een willekeurige plek op aarde? Met je klas of alleen. Duiken bij een ziek koraal, op bezoek gaan in een vluchtelingenkamp, met de klas rond een uitbarstende vulkaan staan of een stuk DNA of een watermolecuul van dichtbij en in drie dimensies bekijken. Het zijn maar een paar mogelijkheden die Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR) bieden.


Book
Ken je digitaal DNA : je smartphonegebruik ontrafeld
Author:
ISBN: 9789463371759 Year: 2019 Publisher: Kalmthout Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Smartphones zijn niet meer weg te denken uit onze levens. We kunnen niet meer zonder. Terwijl we het enorme plezier en het gemak van een leven vol apps ervaren, schieten we ook gezamenlijk in paniek: worden we niet door die smartphones gedirigeerd? Kunnen we ze niet beter helemaal verbannen? Is het tijd voor een digitaal dieet?Vanuit die paniek gaan we onszelf en anderen als gebruiker, als schoolhoofd, als bedrijf of als overheid allerlei regels opleggen. Maar, zegt professor De Marez, we voeren die regels in zonder er al te veel over te weten. Bovendien gaan we ervan uit dat deze regels voor iedereen dezelfde kunnen en moeten zijn. Dat spreekt De Marez duidelijk tegen. Ja, er is een probleem met ons smartphonegebruik, maar dat is voor iedereen verschillend en de oplossing bestaat zelden uit een totaalverbod.Met duidelijke metaforen en talrijke praktijkvoorbeelden geeft De Marez inzicht in de manier waarop je afhankelijk bent van apps. Ken je digitaal DNA houdt je een spiegel voor en leert je hoe je kunt streven naar een evenwichtiger smartphonegebruik.Bron : http://www.bol.com


Book
Onderwijs met ICT : leren en lesgeven met technologie.
Authors: ---
ISBN: 9789046903391 Year: 2013 Publisher: Bussum : Coutinho,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Rijke, toegankelijke handreiking over onderwijs & ICT en leren lesgeven met ICT. Deelthema's die aan bod komen, zijn onder meer: een algemene digitale context ten behoeve van onderwijspraktijken, interactief onderwijs via het web, mediawijsheid, didactiek van het digibord, mobiel leren, digitaal toetsen, leerlingvolgsystematiek en games in het onderwijs. Er wordt basisinformatie aangereikt, die is gekoppeld aan leerdoel en mindmap en gebaseerd op praktijkvoorbeelden en theoretische aspecten als kennis, vaardigheden en gewenste professionele attitude. Ieder hoofdstuk besluit met literatuur- en websiteverwijzingen. Met blokpijldiagrammen, mindmaps, schematische overzichten en grafiekjes. Het boek richt zich op toekomstige leraren (voortgezet onderwijs en mbo); de inhoud is in de praktijk van nu echter ook bruikbaar en toepasbaar voor zittende leraren. De bijdragen zijn van de hand van negen deskundige, betrokken en bevlogen onderwijsspecialisten. Dat is te merken aan de praktische, vlot leesbare, toegankelijke inhoud. Hier zijn professionals aan het woord die weten waarover zij het hebben, zonder ergens voorschrijvend of dogmatisch te zijn. Het boek genereert nieuwe ideeën, stimuleert tot zelf doen en zet gebruikers op het spoor van een vernieuwende lespraktijk. Met register. (Mart Seerden) © NBD Biblion Op welke manier kunnen (beginnende) leraren technologie en ICT inzetten als hulpmiddel bij het leren, lesgeven en organiseren van onderwijs? OnderWijs met ICT geeft inzichten, achtergronden en ideeën voor het inzetten van technologie en ICT in het onderwijs. Hierbij leggen de auteurs de nadruk op de didactische toepassingen. OnderWijs met ICT sluit hiermee aan op de Kennisbasis ICT. Het boek begint met een inleidend hoofdstuk waarin het kader wordt geschetst over het gebruik van ICT in het lesgeven en wat je daarvoor nodig hebt om dat vorm te geven. De overige hoofdstukken vormen de praktische verdieping waarin de auteurs aan de hand van verschillende thema's zoals web 2.0-technologie, digitale schoolborden en toetsen en beoordelen, uitleggen hoe het gebruik van ICT en technologie de meeste opbrengsten kunnen genereren bij leren, lesgeven en organiseren van onderwijs. Aan het eind van het boek is een woordenlijst met afkortingen en technische begrippen opgenomen.


Book
Kleppen dicht! : effectief leren met ICT
Authors: ---
ISBN: 9789491806629 Year: 2016 Publisher: [Huizen] Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aan de hand van concrete voorbeelden uit de dagelijkse lespraktijk, praktische werkvormen, en helder beschreven mogelijkheden wordt de lezer meegenomen in de wereld van de ‘activerende digitale didactiek’. Dit boek is bedoeld om te inspireren en te motiveren om toegankelijke ICT-toepassingen vol vertrouwen in te zetten in de lessen en te gebruiken bij de lesorganisatie. Daarnaast ook aandacht aan digitaal orde houden, organiseren van en met ICT en mindfull omgaan met al die (nieuwe) prikkels en input.


Book
It's all in the games : gamen is geweldig ; gamen geeft problemen : met adviezen voor begeleiders en opvoeders
Authors: ---
ISBN: 9789490484019 Year: 2009 Publisher: Middelbeers InnoDoks

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek belicht het fenomeen 'gamen' van beide kanten. In 'Gamen is geweldig' vertellen de auteurs over de voordelen van gamen, in 'Gamen geeft problemen' gaan ze in op de nadelen en risico's van gamen. (Bron: covertekst)


Book
Samen de online wereld verkennen : een reisgids voor in de klas en thuis
Author:
ISBN: 9789491806353 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Sint-Niklaas Pica Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze reisgids voor de online wereld beantwoordt de meest gestelde vragen van ouders en leerkrachten omtrent mediaopvoeding, en biedt praktische tips en handige oefeningen voor op school en thuis. Verschillende reisleiders, ieder met hun eigen expertise, komen in dit boek aan bod. Aan het woord komen o.a. de Kinderombudsman, de digitale wijkagent, een opvoeddeskundige, een seksuologe en een basisschooljuf. Ook geeft een panel bestaande uit basisschoolleerlingen en een panel van middelbare scholieren hun mening over hun eigen ervaringen in de online wereld.


Book
Onderwijs in tijden van digitalisering
Authors: ---
ISBN: 9789024404889 9024404886 Year: 2017 Publisher: Amsterdam : Boom uitgevers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat betekent de toenemende digitalisering voor de manier waarop we kennis verwerven en voor de vormgeving van ons onderwijs? Volgens velen moeten we ons herbezinnen op het onderwijs om de leerlingen en studenten adequaat voor te bereiden op de eenentwintigste eeuw. Digitale vaardigheden worden veel genoemd. De verwachtingen zijn bijna utopisch. Maar wat brengt de digitale revolutie nu daadwerkelijk teweeg in ons leven en denken? Wat lijkt perspectiefrijk? Wat blijken valkuilen?


Book
Hello Ruby : de grote reis door de computer
Author:
ISBN: 9789057124860 9057124866 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Uitgeverij Nieuwezijds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als Ruby in de computer valt, ontdekt ze welke onderdelen erin zitten en waarvoor ze dienen. Avontuurlijk verhaal, met uitleg voor het maken van een papieren computer via vragen, spelletjes en oefeningen. Met getekende kleurenillustraties. Met hulp vanaf ca. 8 jaar.


Book
Handboek digibord & didactiek
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789046005774 Year: 2009 Publisher: Bodegraven Instruct

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek gaat in vier delen in op de mogelijkheden van het digitale schoolbord: (1) Het digibord als didactische hulpmiddel, (2) Leerlingenactiviteiten op het digibord, (3) Zelf lessen maken, (4) Nieuwe didactische mogelijkheden. Met name de bijna honderd concrete lesideeën maken het geheel tot praktisch naslagwerk.

Listing 1 - 10 of 31 << page
of 4
>>
Sort by