Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In MOOCs, High Technology, and Higher Learning, Robert A. Rhoads places the OpenCourseWare (OCW) movement into the larger context of a revolution in educational technology. In doing so, he seeks to bring greater balance to increasingly polarized discussions of massively open online courses (MOOCs) and show their ongoing relevance to reforming higher education and higher learning.Rhoads offers a provocative analysis of a particular moment in history when cultural, political, and economic forces came together with evolving teaching and learning technologies to bring about the MOOC. He argues persuasively that the OCW and MOOC movements have had a significant impact on the digitalization of knowledge and that they have helped expand the ways students and teachers interact and develop ideas collaboratively. He also critically analyzes the extensive media coverage of MOOCs while examining empirical studies of MOOC content delivery, the organizational system supporting the OCW/MOOC movement, and faculty labor concerns.Too often, technology advocates champion the MOOC movement as a solution to higher education’s challenges without recognizing the pedagogical, social, and economic costs. MOOCs, High Technology, and Higher Learning challenges many of the democratic claims made by MOOC advocates, pointing to vast inequities in the ways MOOCs are presented as an alternative to brick-and-mortar access for low-income populations. This book offers a clear-eyed perspective on the potential and peril of this new form of education.
454.52 --- Moocs --- e-learning --- ict: onderwijs --- PXL-Central Office 2017 --- hoger onderwijs --- online leermateriaal --- technologische innovatie
Choose an application
Wat als je eenvoudig kunt reizen naar een willekeurige plek op aarde? Met je klas of alleen. Duiken bij een ziek koraal, op bezoek gaan in een vluchtelingenkamp, met de klas rond een uitbarstende vulkaan staan of een stuk DNA of een watermolecuul van dichtbij en in drie dimensies bekijken. Het zijn maar een paar mogelijkheden die Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR) bieden.
informaticatoepassingen --- didactiek informatica --- Virtuele realiteit ; onderwijs --- Onderwijs en internet ; Augmented reality ; Virtuele realiteit. --- 454.52 --- PXL-Education 2018 --- onderwijskunde --- didactische werkvormen --- informatica toepassingen --- 3D-programma's --- virtuele realiteit --- Didactic strategies --- Teaching aids --- leermiddelen --- audiovisuele opvoeding
Choose an application
Smartphones zijn niet meer weg te denken uit onze levens. We kunnen niet meer zonder. Terwijl we het enorme plezier en het gemak van een leven vol apps ervaren, schieten we ook gezamenlijk in paniek: worden we niet door die smartphones gedirigeerd? Kunnen we ze niet beter helemaal verbannen? Is het tijd voor een digitaal dieet?Vanuit die paniek gaan we onszelf en anderen als gebruiker, als schoolhoofd, als bedrijf of als overheid allerlei regels opleggen. Maar, zegt professor De Marez, we voeren die regels in zonder er al te veel over te weten. Bovendien gaan we ervan uit dat deze regels voor iedereen dezelfde kunnen en moeten zijn. Dat spreekt De Marez duidelijk tegen. Ja, er is een probleem met ons smartphonegebruik, maar dat is voor iedereen verschillend en de oplossing bestaat zelden uit een totaalverbod.Met duidelijke metaforen en talrijke praktijkvoorbeelden geeft De Marez inzicht in de manier waarop je afhankelijk bent van apps. Ken je digitaal DNA houdt je een spiegel voor en leert je hoe je kunt streven naar een evenwichtiger smartphonegebruik.Bron : http://www.bol.com
Ethics and addiction --- Computer. Automation --- Android --- verslaving --- digitaal --- numérique --- Numérique. --- 454.52 --- mediawijsheid --- digitalisering --- didactiek --- smartphone --- computerondersteund onderwijs --- Smartphones --- Digitale detox --- Digitalisering --- Mediaconsumptie --- PXL-Central Office 2020 --- gedrag --- maatschappijkritiek --- Smartphone --- Digitalisering en maatschappij --- ICT en maatschappij
Choose an application
Rijke, toegankelijke handreiking over onderwijs & ICT en leren lesgeven met ICT. Deelthema's die aan bod komen, zijn onder meer: een algemene digitale context ten behoeve van onderwijspraktijken, interactief onderwijs via het web, mediawijsheid, didactiek van het digibord, mobiel leren, digitaal toetsen, leerlingvolgsystematiek en games in het onderwijs. Er wordt basisinformatie aangereikt, die is gekoppeld aan leerdoel en mindmap en gebaseerd op praktijkvoorbeelden en theoretische aspecten als kennis, vaardigheden en gewenste professionele attitude. Ieder hoofdstuk besluit met literatuur- en websiteverwijzingen. Met blokpijldiagrammen, mindmaps, schematische overzichten en grafiekjes. Het boek richt zich op toekomstige leraren (voortgezet onderwijs en mbo); de inhoud is in de praktijk van nu echter ook bruikbaar en toepasbaar voor zittende leraren. De bijdragen zijn van de hand van negen deskundige, betrokken en bevlogen onderwijsspecialisten. Dat is te merken aan de praktische, vlot leesbare, toegankelijke inhoud. Hier zijn professionals aan het woord die weten waarover zij het hebben, zonder ergens voorschrijvend of dogmatisch te zijn. Het boek genereert nieuwe ideeën, stimuleert tot zelf doen en zet gebruikers op het spoor van een vernieuwende lespraktijk. Met register. (Mart Seerden) © NBD Biblion Op welke manier kunnen (beginnende) leraren technologie en ICT inzetten als hulpmiddel bij het leren, lesgeven en organiseren van onderwijs? OnderWijs met ICT geeft inzichten, achtergronden en ideeën voor het inzetten van technologie en ICT in het onderwijs. Hierbij leggen de auteurs de nadruk op de didactische toepassingen. OnderWijs met ICT sluit hiermee aan op de Kennisbasis ICT. Het boek begint met een inleidend hoofdstuk waarin het kader wordt geschetst over het gebruik van ICT in het lesgeven en wat je daarvoor nodig hebt om dat vorm te geven. De overige hoofdstukken vormen de praktische verdieping waarin de auteurs aan de hand van verschillende thema's zoals web 2.0-technologie, digitale schoolborden en toetsen en beoordelen, uitleggen hoe het gebruik van ICT en technologie de meeste opbrengsten kunnen genereren bij leren, lesgeven en organiseren van onderwijs. Aan het eind van het boek is een woordenlijst met afkortingen en technische begrippen opgenomen.
ICT ; onderwijs --- ICT : onderwijs --- Informatievaardigheden --- 454.52 --- Onderwijs --- ICT --- informatievaardigheiden --- mediawijsheid --- #PBIB:+117.50 --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Muzische vorming : Media --- onderwijs --- Muzische vorming : Media & ICT --- onderwijs. --- Onderwijs. --- Computer assisted instruction --- e-learning --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Higher education --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- digitale leeromgevingen --- digitaal leermateriaal
Choose an application
Aan de hand van concrete voorbeelden uit de dagelijkse lespraktijk, praktische werkvormen, en helder beschreven mogelijkheden wordt de lezer meegenomen in de wereld van de ‘activerende digitale didactiek’. Dit boek is bedoeld om te inspireren en te motiveren om toegankelijke ICT-toepassingen vol vertrouwen in te zetten in de lessen en te gebruiken bij de lesorganisatie. Daarnaast ook aandacht aan digitaal orde houden, organiseren van en met ICT en mindfull omgaan met al die (nieuwe) prikkels en input.
computerondersteund onderwijs --- Didactic strategies --- e-learning --- didactische werkvormen --- digitale didactiek --- ICT --- 454.52 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- ICT-integratie --- ICT in het onderwijs --- Samenwerkend leren --- Activerende didactische werkvormen --- ICT : onderwijs --- Digitale didactiek --- Computerondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- ICT ; onderwijs --- PXL-Education 2016 --- mediawijsheid --- sociale media --- PXL-Handboeken --- ICT-vaardigheden --- Rubrics --- Onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit boek belicht het fenomeen 'gamen' van beide kanten. In 'Gamen is geweldig' vertellen de auteurs over de voordelen van gamen, in 'Gamen geeft problemen' gaan ze in op de nadelen en risico's van gamen. (Bron: covertekst)
audiovisuele leermiddelen --- computerspellen --- games --- internet --- internetverslaving --- jongeren --- 454.51 --- Games --- Videospelen --- 454.52 --- Computers in het onderwijs (automatisering in het onderwijs) --- Computerspelen --- Videospelletjes (games) --- Audiovisuele leermiddelen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- departement Beeldende Kunst 10 --- opvoeding --- Mediaopvoeding --- 101540.jpg --- Computerspel
Choose an application
Deze reisgids voor de online wereld beantwoordt de meest gestelde vragen van ouders en leerkrachten omtrent mediaopvoeding, en biedt praktische tips en handige oefeningen voor op school en thuis. Verschillende reisleiders, ieder met hun eigen expertise, komen in dit boek aan bod. Aan het woord komen o.a. de Kinderombudsman, de digitale wijkagent, een opvoeddeskundige, een seksuologe en een basisschooljuf. Ook geeft een panel bestaande uit basisschoolleerlingen en een panel van middelbare scholieren hun mening over hun eigen ervaringen in de online wereld.
Kinderen en internet. --- mediawijsheid --- media-educatie --- sociale media --- Mass communications --- internetopvoeding --- cyberpesten --- 433.5 --- Kinderen en computers --- 474.23 --- informatievaardigheden --- Informatievaardigheden --- Mediawijsheid --- ICT --- Sociale media --- 454.52 --- Audiovisuele opvoeding --- PXL-Education 2016 --- communicatie --- kinderen en media --- Internet --- Kinderen --- Mediaopvoeding --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Wat betekent de toenemende digitalisering voor de manier waarop we kennis verwerven en voor de vormgeving van ons onderwijs? Volgens velen moeten we ons herbezinnen op het onderwijs om de leerlingen en studenten adequaat voor te bereiden op de eenentwintigste eeuw. Digitale vaardigheden worden veel genoemd. De verwachtingen zijn bijna utopisch. Maar wat brengt de digitale revolutie nu daadwerkelijk teweeg in ons leven en denken? Wat lijkt perspectiefrijk? Wat blijken valkuilen?
onderwijs --- 371 --- ict --- digitalisering --- 477.9 --- Computer assisted instruction --- Developmental psychology --- 454.51 --- Digitalisering --- Onderwijs --- Audiovisuele leermiddelen --- ICT ; onderwijs --- Onderwijs en internet --- Jongeren en internet --- Kinderen en internet --- 454.52 --- Computer ondersteund onderwijs --- BPB9999 --- PXL-Central Office 2017 --- onderwijskunde --- onderwijsfilosofie --- ICT in het onderwijs
Choose an application
Als Ruby in de computer valt, ontdekt ze welke onderdelen erin zitten en waarvoor ze dienen. Avontuurlijk verhaal, met uitleg voor het maken van een papieren computer via vragen, spelletjes en oefeningen. Met getekende kleurenillustraties. Met hulp vanaf ca. 8 jaar.
computers --- programmeren (informatica) --- Didactics of primary education --- Computers --- Programmeren --- 475.6 --- informatica --- basisonderwijs --- programmeren --- kinderen --- Basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - informatiekunde --- Computer. Automation --- PXL-Education 2018 --- informatiekunde --- STEM (science,technology,engineering,mathematics) --- knutselboek --- vanaf 5 jaar --- Lager onderwijs --- Ruby --- Computer --- Ruby (programmeertaal) --- Kind --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs
Choose an application
Het boek gaat in vier delen in op de mogelijkheden van het digitale schoolbord: (1) Het digibord als didactische hulpmiddel, (2) Leerlingenactiviteiten op het digibord, (3) Zelf lessen maken, (4) Nieuwe didactische mogelijkheden. Met name de bijna honderd concrete lesideeën maken het geheel tot praktisch naslagwerk.
Digitaal schoolbord. --- Digitale didactiek. --- Computer assisted instruction --- Didactics of technology --- klasinrichting --- ICT --- didactiek --- digiborden --- mindmapping --- 454.5 --- leermiddelen --- Bordgebruik --- Digitale schoolborden --- Lesvoorbereidingen --- 454.52 --- 454 --- computer : onderwijs (ler) --- digitale schoolborden --- lesvoorbereiding (ler) --- onderwijs- en leermiddelen --- 094799.jpg --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Didactiek; algemeen --- Onderwijs- en leermiddelen --- departement Algemeen 10 --- digitaal schoolbord --- Didactiek --- Digitale didactiek --- Digitaal schoolbord --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|